Peach Blossom

IMG_0940
The other day, as I was tidying my makeup station, I noticed something: even though I have a lot of lipsticks, most of them are bold colours that aren't suitable for every day wear. You know, those colours you can just swipe on and take with you to work to reapply during the day – fuss free. I also realised I was missing some seriously gorgeous yet understated colours, mostly among the pink and peach spectrum. 

With that thought in mind, I went ahead in search for the perfect MAC every day colours. I narrowed it down to a few and I've already ticked one off my list: Peach Blossom

No outro dia, enquanto arrumava a minha estação de beleza (hehe), reparei numa coisa: tenho muitos (e muitos) batons, mas a maioria são cores fortes e diferentes que não são propriamente adequadas para o dia a dia. Sabem, aquelas cores que se pode por quase sem pensar nem ver e levar na mala para o trabalho e reaplicar durante o dia – sem confusão nem chatices. Também me apercebi que me faltam algumas cores essenciais, especialmente no espectro rosa e pêssego. 

Com isso em mente, lá fui eu em busca do meu próximo batom da MAC – tinha que ser, afinal são os meus favoritos da vida! Consegui decidir-me por alguns, e o primeiro que trouxe comigo foi o Peach Blossom.
  IMG_0955IMG_0991

Peach Blossom is described by MAC as a 'frosted cool nude', which is a weird description if you ask me. Honestly, Peach Blossom is not one of those colours that immediately pops out to you once you're doubled over the MAC counter (me, hello) and have all these bright hues screaming out at you, but it's a lipstick that always intrigued me and that always struck me as the 'perfect every day subtle' shade. Well, I wasn't mistaken! This is a peachy pink lipstick – more on the peach hues – that looks so gorgeous for Spring and Summer. The pearl in the formula makes it even more glossy and shiny! 

O Peach Blossom é descrito pela MAC como um 'nude com brilho', o que me parece ser uma descrição um pouco estranha. Honestamente, este não é um batom que nos salta à vista quando estamos quase deitadas em cima dos expositores da MAC (eu, prazer) e olhamos para todas as cores vibrantes ali à mostra. Ainda assim, sempre foi uma cor que me agradou e finalmente lá o trouxe comigo! Não me arrependo nada: é um rosa com tons de pêssego nos meus lábios e, apesar de não ser super notório, é daquelas cores que junta todo um look e nos faz ficar logo mais elegantes e bonitas. A pérola presente na fórmula dá aquele brilho extra lindããão!
  IMG_0949

Finish – Peach Blossom is a cremesheen, one of my favourite formulas. I hadn't gotten one of these in ages, but I just love the creamy, comfortable feel and the colours in this formula.

Acabamento – O Peach Blossom é um cremesheen, uma das minhas fórmulas favoritas. Já não comprava um destes há que tempos, mas adoro a textura cremosa e confortável, assim como todas as cores neste acabamento. 

Staying Power – As usual with cremesheens, the staying power isn't amazing. I'd say about three hours tops, but I honestly don't mind it because these are a joy to reapply and to pop out of your bag ;). 

Durabilidade – Como é habitual com cremesheens, a durabilidade nos lábios não é a melhor. Diria que duram cerca de três horas, no máximo, antes de reaplicar. Por mim tudo bem, adoro aplicar batons MAC e é sempre um mimo tirá-los da carteira ;)

Pigmentation – This isn't very pigmented. You need at least two swipes to make it more opaque, but since the colour is very 'Your Lips But Better', it never looks bad. 

Pigmentação – Esta cor não é muito pigmentada. É preciso pelo menos duas passagens para conseguir uma cor moderadamente opaca, mas como esta cor é basicamente cor de lábio com tons de pêssego, não há como ficar mal. 

Price – The usual 19.50€, available at every MAC store and counter. 

Preço – Os habituais 19.50€, em todas as lojas e balcões MAC (também El Corte Inglés).
  IMG_0983IMG_0952

I love this lipstick! I have a feeling I'll wear through this quite fast, because you need to pack on the colour to get it to show up, but it feels so nice and pretty on the lips that I don't mind at all. 

Adoro esta cor! Cheira-me que vou gastá-lo em menos de nada, porque é preciso passar algumas vezes para que a cor apareça, mas fica tão bonito e confortável nos lábios que não me importo nada.

Comments

back to top