Making My Dry Bleached Ends Soft Again With Tresemmé

Tresemme
Bit of a mouthful there, eh? Basically, after I decided to dye my hair lighter, I was left with frizzy, dry, matted hair from bleaching the ends of it. Since my hair needs a lot of nourishing and care, I was on the lookout for a full haircare regime and I finally found my perfect one. Today I'll run you through my star hair care products that made my ends shiny, smooth and healthy like you see above!

Basicamente, decidi pintar o meu cabelo mais claro para o verão, o que deixou as minhas pontas secas, frisadas e enriçadas, tanto que é super difícil fazer algo do meu cabelo... Sendo assim, o meu cabelo precisa de muita hidratação e cuidados especiais, e finalmente encontrei uma rotina que resulta comigo. Hoje vou apresentar-vos os meus produtos favoritos de cuidado capilar, que tornaram o meu cabelo suave, sedoso e brilhante como podem ver em cima!

IMG_0780
IMG_0017

There's one hair care brand that I have trusted with my hair for over a year, and that is Tresemmé. I try to steer clear from drugstore shampoos in general, because I feel that they're too aggressive on your hair and only manage to dry out your scalp. But there's an exception to the rule. I do find Tresemmé to be on the higher end of drugstore shampoos, but I usually stock up on my products when they're on offer (usually 50% off), so you get tons of product for half the price. Here are my favourite products from the brand.

Há uma marca de cuidado capilar que já uso há mais de um ano, que é a Tresemmé. Tento evitar ao máximo o uso de champôs de supermercado, porque sinto que são muito agressivos e secam-me em demasia o couro cabeludo. No entanto, há uma exceção à regra, que é a Tresemmé. Posto isto, sei que a Tresemmé está no espectro mais caro dos champôs de supermercado, mas normalmente aproveito as promoções frequentes de metade do valor para me 'reabastecer', por assim dizer, trazendo embalagens enormes por metade do preço. Deixem-me contar-vos sobre os produtos que devolveram vida, brilho e suavidade ao meu precioso cabelo.

IMG_9992

Tresemmé Classic Care Shampoo / Champô Cuidado Clássico

The advice I always give to girls with oily roots is to never, under any circumstances, use shampoo for greasy hair. Ever! Shampoos like that will only dry out your scalp extremely which, in turn, will leave you with dandruff and horrible scalp flaking. In short, skip that thought and head on straight to shampoos for normal hair. The shampoo I use every time I wash my hair is the Classic Care shampoo, which is a purifying shampoo enriched with Vitamin C that is gentle enough for everyday wear. This has been my go to shampoo for almost two years and I don't think I'll ever break up with it! ~ 7.99€

O conselho que dou a todas as meninas com as raízes oleosas é que nunca, em circunstância alguma, usem champôs para cabelos oleosos. Esses champôs são desenhados para secar as vossas raízes, o que pode parecer exatamente o que pretendem, mas não é. Esta secura do couro cabeludo vai produzir caspa em demasia ou, como no meu caso, fazer com que o vosso escalpe comece a escamar. Basicamente, larguem esses champôs e vão diretas ao corredor do champô para cabelo normal. O champô que uso sempre que lavo o cabelo é o Cuidado Clássico da Tresemmé, que é um champô purificante enriquecido com vitamina C que limpa o cabelo em profundidade e confere um brilho muito bonito. Já o uso há quase dois anos e quase de certeza que nunca vou mudar! ~ 7.99€

IMG_0005

Tresemmé Split Remedy Conditioner / Condicionador Regenerador de Pontas

This is a new product to me, but it's definitely one of the best I've ever used. Even though I have very oily roots, I have extremely dry ends as well... Yep, it's just a ball of fun ;). Because of that, I can't go without conditioner whilst washing my hair, or I'll risk having straw like ends. However, ever since I bleached them, my regular conditioner just wasn't cutting it. I knew I needed a deeper repair, so I decided to try out Tresemmé's Split Remedy Conditioner aimed at split ends, which claims to reduce split ends up to 80% after just three washes. Oh my gosh, it delivers! It delivers SO MUCH! I've learnt not to believe what shampoo bottles tell you (eh oh el, yes they do speak), but believe this one, guys, because my ends feel baby soft. Softer than before, I'd dare saying! It's magic in a 675ml bottle (talk about bang for your buck!). ~ 7.99€

Este é um produto novo para mim, mas é provavelmente um dos que mais me impressionou. Apesar de ter raízes bem oleosas, também fui abençoada com pontas super secas! É uma diversão só, isto ;). Por causa disso, não dispenso o uso de condicionador, para evitar pontas que mais parecem palha. Porém, desde que descolorei as pontas que o meu condicionador normal não chegava, portanto decidi experimentar o condicionador da Tresemmé para pontas espigadas. Ele promete reparar as mesmas até 80%, e não é que faz isso mesmo?! Raramente acredito no que os champôs nos dizem (sim, eles falam), mas acreditem neste produtinho milagroso que tem feito maravilhas pelas minhas pontas chorosas. ~ 7.99€

IMG_0011

Tresemmé Keratin Smooth Hair Mask / Máscara Liso Keratina

Tresemmé's Keratin Smooth range is my second favourite from the brand. Having used (and loved) the shampoo before, I decided to give the hair mask a go. I had never used a hair mask prior to this, fearing it'd leave my hair extra greasy, but this has been my saviour! Ideally you should only wear a mask 1 or 2 times per week, but I use this one about 3 to 4 times and it's done wonders for my hair. Every time I use this, my hair looks so smooth, so sleek and so shiny - and no grease in sight! I can't recommend this enough. Definitely one of those 'repurchase again and again' items. ~ 7.99€

A linha Liso Keratina da Tresemmé é uma das minhas favoritas de sempre. Tendo usado (e amado) o champô, decidi experimentar a máscara. Nunca tinha usado uma máscara para o cabelo, porque tinha medo que deixasse o meu cabelo ainda mais oleoso. Pois bem, experimentei e amei! Esta máscara tem sido a minha salvação. Idealmente só se deve usar 1 ou 2 vezes por semana, mas eu uso 3 ou 4 e tenho visto resultados ótimos - o meu cabelo fica macio, brilhante, super suave e liso! Ah, e nada oleoso ;). Não podia recomendar mais! ~ 7.99€

...

Do you have any tips for damaged hair?
Têm algumas sugestões para cuidar de cabelos danificados?

Comments

back to top